Handelsbetingelser

Læs vores handelsbetingelser – forstå vilkårene for din tryghed!

1.1 Enhver leverance af produkter og/eller serviceydelser sker i
henhold til nedenstående salgs- og leveringsbetingelser.

1.2 Købers bemærkninger i bestillinger anses ikke som fravigelse
af vores salgs- og leveringsbetingelser medmindre Dalservice skriftligt
har accepteret disse.

2. Kvittering/ordrebekræftelse
2.1 Aftale mellem Dalservice og Køber anses først for
indgået, når Dalservice har fremsendt ordrebekræftelse, eller
kundeservice hos Dalservice bekræfter din bestilling .
Ordrebekræftelse sendes KUN via e-mail. Oplyses forkert eller ingen e-mail ved
bestilling, får man ingen ordrebekræftelse. Du er stadig bundet og underlagt
disse salg og leveringsbetingelser. Dette gælder ligeledes hvis
ordrebekræftelse ender i købers spamfilter. Får man ingen ordrebekræftelse
tilsendt, men ønsker en skal man selv rette henvendelse til Dalservice.

Købers eventuelle indsigelser mod ordrebekræftelsens indhold skal
foreligge skriftligt og være Dalservice i hænde senest samme dag, som
kvitteringen modtages af Køber.

2.2 Annullering eller ændring af en ordre kan herefter kun ske med Dalservice‘s skriftlige godkendelse. Alle ordre er bindende i minimum 6
måneder og kan derfor først annulleres tidligst 6 mdr. fra ordre dato. Dog har
man 14 dages fortrydelsesret fra købsdatoen såfremt ordren ikke er udført inden
de 14 dage.

2.3 Har du indgået en aftale om årlig behandling af dit tag eller
fliser er skal denne aftale opsige seneste 1. Februar inden sæsonstart. Har du
en aktiv bestillingen efter 1. Februar er denne uopsigelig, og kan først uden
omkostninger afbestilles efter denne ordre er udført i indeværende år. Ønsker
du ikke denne behandling udført trods aftalen er uopsigelig, vil du blive
opkrævet det fulde beløb for opgaven.

3. Priser
3.1 Alle priser er inkl. moms.
3.2 Den endelige pris vil fremgå af Dalservice kvittering,
og prisen tillægges den til enhver tid gældende moms, afgifter, eventuelle
fragt og andre gebyrer.
3.3 Priserne er alt inklusivt! Ingen gebyrer eller kørsel!
3.4 Dalservice forbeholder sig ret til at regulere de
aftalte priser for ikke leverede produkter i tilfælde af valutakursændringer,
prisforhøjelser fra underleverandører, materialeprisstigninger, ændringer i arbejdslønninger,
statsindgreb eller lignende forhold.

4. Levering
4.1 Vi leverer/udfører 90 % af alle ordre indenfor de første 3
mdr. Men i enkelte tilfælde går der over 6 måneder. Ordre der er gået over 6
måneder kan kunden annullere uden omkostninger.
4.2 Dalservice kører normalt kun i Midt & Vestjylland.

5. Betaling
5.1 Betaling sker kontant eller netto 8 dage, hvis ikke andet er
aftalt.
5.2 Betaler Køber ikke købesummen i rette tid, kan Dalservice fra
forfaldsdagen beregne sig morarente med 2 % per påbegyndt måned, samt et
rykkergebyr på 100,00 kr. pr. rykker.
5.3 Køber er uberettiget til at tilbageholde hele eller del af
købesummen, ved eventuelle og sådan tilbageholdelse vil være at betragte som
væsentlig misligholdelse af aftalen.

6. Ejendomsforbehold
6.1 Dalservice har ejendomsretten til enhver leverance
indtil betaling er sket.

7. Levering
7.1 Leveringstider er angivet omtrentligt og er ikke bindende,
medmindre andet er udtrykkeligt angivet.

7.2 Dalservice er endvidere berettiget til at udskyde den
omtrentlige leveringstid, hvis overskridelse heraf nødvendiggøres af forhold,
som Dalservice ikke er herre over, jf. i øvrigt punkt 10.

7.3 Leveringsstedet er det sted der er angivet i
kvitteringen/ordrebekræftelsen.
7.4 Hvis Dalservice er ude ved køber og det viser sig at
alger ikke er hovedproblemet forbeholder Dalservice sig ret til at ændre i ordren
så køber får en tagrens/husvask/husrens/fliserens/skumbehandling med et andet
middel der kan løse købers problem. Dalservice kan derved ændre i købers
ordre uden købers yderlig accept.

7.5 jf. i øvrigt punkt 7.4 aftales der at det skal være i
overensstemmelse med det faktiske problem ved kunden, før Dalservice kan
lave en sådan ændring i ordren. Disse salgs- og leveringsbetingelser er derfor
en klar aftale mellem køber og Dalservice om at Dalservice må
vurdere om kunden har et helt andet behov end det forventede ved bestilling og
derved ændre i ordren uden købers yderlig accept.

8. Følgeskader/Indirekte tab
8.1 Dalservice er ikke ansvarlig over for køber for nogen
form for følgeskader eller indirekte tab, som måtte udspringe af eller i
relation til en aftale, som reguleres af disse salgs- og leveringsbetingelser.

8.2 Dalservice er ikke ansvarlig for følgeskader efter en
algebehandling eller fliserens. Det er udelukkende købers egen vurdering om
taget/fliserne tåler en algebehandling/fliserens. Alge-Fri Danmark kan derfor
ikke stilles til ansvar for skader mod tag/fliser så som utætheder, overflade
skader eller lignende.

9. Reklamationer/Garanti

9.1 Krav vedrørende mangler, forsinkelse, produktansvar eller
andre krav om erstatning skal fremsættes skriftligt til Dalservice uden
ugrundet ophold. Der kan først reklameres over en algebehandling tidligst 9
mdr. fra udførelses datoen, og det er et krav at kunden har før- og
efterbilleder. Før billeder må senest være taget 5 dage inden algebehandlingen
er udført. Ved manglende før- og efterbilleder vil enhver reklamation blive
afvist.

9.2 Fejl ved et produkt som følge af naturligt slid, overlast,
mangelfuld betjening, mangelfuld vedligeholdelse, hændeligt uheld eller andre
forhold, for hvilke Køber bærer ansvaret eller risikoen, udgør ikke en mangel.

9.3 Vores garanti på fliserens gælder kun såfremt man laver
vedligehold ( med en årlig skum ) af fliserne efter behov og minimum 1 gang
årligt ved os. Vores garanti på 20 år er en garanti mod vedvarende algevækst og
flisepest på fliserne. Husk altid at gemme fakturaer på algebehandling som er
dit bevis på du har fået det gjort, vi gemmer nemlig kun fakturaer i 5 år.

9.4 Alle kunder får efter udførsel af bestillingen tilsendt denne
pdf via mail og sms. Tryk her for at se PDF.

10. Force majeure
10.1 Dalservice er berettiget til at annullere ordrer eller
udskyde aftalt levering af produkter, og er i øvrigt fri for ansvar for enhver
manglende, mangelfuld eller forsinket levering, der helt eller delvist skyldes
omstændigheder, som ligger uden for Dalservice‘s rimelige
kontrolmuligheder som følge af aftaler som følge af krig, borgerkrig, oprør,
offentlige restriktioner, import- eller eksportforbud, naturkatastrofer, herunder
men ikke begrænset til jordskælv, stormflod, omfattende oversvømmelse,
skypumpe, vulkanudbrud samt udbredt arbejdskonflikt, brand eller lignende, som
ikke burde eller kunne være forudset af parterne på tidspunktet for indgåelse
af denne aftale.

12. Delvis ugyldighed

12.1 Hvis en eller flere af bestemmelserne i disse salgs- og
leveringsbetingelserne kendes ugyldige, ulovlige eller uigennemførlige, skal
ingen af de øvrige bestemmelsers gyldighed, lovlighed eller gennemførlighed
påvirkes eller forringes deraf.

13. Persondata / nyhedsbrev / nyhedssms

13.1 Ved bestilling hos Dalservice.dk gemmer vi følgende persondato
om dig, fulde navn, adresse, e-mail, telefon samt mobil nr. Disse data gemmes i
en dansk database hos en af Danmarks største udbyder på markedet ( I123 ) Dalservice forbeholder sig ret til at videregive & videresælge disse
oplysninger.

13.2 Dalservice benytter sammen med andre firmaer en
software, hvor vi kan dele persondato om kunder i et lukket system, denne
videregivelse kan ske hvis man ikke betaler rettidigt, reklamere over en vare,
eller på anden måde har en konflikt med Dalservice

13.3 For at give alle kunder den bedste service sender vi op til
12 gange årligt sms til alle vores kunder som opfølgning på vores arbejde,
ligeledes sender vi nyhedsbrev ud til de kunder som har tilmeldt sig dette,
dette nyhedsbrev kan indeholde reklame.

14. Tvister

14.1 Enhver uenighed eller tvist mellem parterne om forståelsen
eller rækkevidden af disse salgs og leveringsbetingelser, afgøres efter dansk
ret. Enhver tvist som ikke kan løses i mindelighed, skal indbringes for retten
ved Dalservice værneting.

15. Billeder og dokumentation
Ved arbejdes påbegyndelse samt efter endt udførelse tages der før
og efter billeder af, de steder, på eller omkring huset, hvor opgaverne
udføres. Billederne bruges til at dokumentere, at vi har været hos jer og
udført opgaven. Samtidig kan nogle billeder blive brugt på vores hjemmeside og
i andet markedsføringsmateriale. Billederne vil ALDRIG blive vist sammen med
navne, adresser, telefonnumre, priser eller andre personlige oplysninger. Vi
tager kun billeder af de steder på huset hvor arbejdet udføres. Hvis du ikke
ønsker, at billeder af dit hus skal optræde i vores markedsføring eller på
hjemmesiden, bedes du orientere os via mail efter din bestilling.

Som kunde giver du samtykke til, at vi registrerer, opbevarer og
benytter de oplyste informationer som e-mail, mobil nr. Navn, adresse til
digital kommunikation.
Dalservice – Gl. Landevej 147, 7400 Herning

Handelsbetingelser – Fliserens

For at få den bedst mulige start på vores samarbejde, vil vi gerne
kort beskrive, hvordan forløbet kommer til at foregå både før, under og efter
behandlingen. Så hvis du har nogle spørgsmål, som ikke er blevet besvaret i
forbindelse med tilbudsgivningen eller i denne skrivelse, er du altid velkommen
til at kontakte os på dalserviceh7400@herning.dk.

Sådan foregår en fliserensning

En rensning og imprægnering af fliser består af
følgende:
Rensning af fliserne
Desinficering af fliserne (mod skidt og algesporer)
Imprægnering af fliser

Step 1 – dato fastsættes
Ved bestilling fastsættes en dato for rensningen af fliserne. Hvornår på dagen det
bliver, kan være svært at sige, da det afhænger af kørsel samt, hvor lang
tid de foregående opgaver tager den pågældende dag. Vi forsøger, efter
bedste evne, at fastsætte et tidsrum for udførelsen.

Imprægneringen
foretages hurtigst muligt herefter. Det er dog svært at sige præcist
hvornår, da imprægneringen kræver tørvejr. Vi håber derfor på din
fleksibilitet i forbindelse med imprægneringen, da ruterne, af hensyn til
vejrforholdene, planlægges fra dag til dag, Vi sender en sms dagen før vi
kommer og imprægnerer og ventetiden er typisk 1-3 uger efter rensningen.
Fliserne skal være ryddet (igen), når vi kommer for at imprægnere.

Step 2 – rensning
Ved ankomst starter vi med at lave en kontrolopmåling før rensningen påbegyndes. Den endelige faktura vil lyde på det antal m2 som kontrol opmålingen viser, så man kun
betaler for det areal som bliver behandlet. Hvis arealet viser sig at være
større end det som ordrebekræftelsen lyder på vil informere herom inde afrensningen påbegyndes.
Rensningen og desinficeringen udføres på den aftalte dato (også i regnvejr).

Alle havemøbler og krukker skal gerne være flyttet 5-8 meter væk fra fliserne, som skal
renses. På denne måde undgår du i videst muligt omfang, at de bliver
beskidte under rensningen.

Vi skal have adgang til vand og en stikkontakt. Hvis dette ikke er udenfor, bedes du informere os via mail på dalserviceh7400@gmail.com. Skriv gerne dit tilbudsnummer, tak.

Når fliserne er renset, skyller vi facader og vinduer af. Rester af sand kan dog fortsat sidde
fast på facader, møbler og vinduer, hvorfor det kan være nødvendigt at
pudse vinduer efterfølgende (ikke inkluderet i dette tilbud).

Step 3 – desinficering

Efter afskylningen sprøjter vi en desinficerende skum ud over
det rensede areal. Dette gør vi for at sikre, at alle algesporer er slået
ned.

Step 4 – imprægnering
Når fliserne er tørre, og vi kører i dit område, kommer vi og imprægnerer. Dette sker typisk
indenfor 1-3 uger efter rensningen er udført. Fliserne tager ikke skade af
at stå uden imprægnering i nogle uger – heller ikke ved ustadigt vejr.
Vi giver besked via sms dagen før vi kommer og imprægnerer. Der skal ikke være adgang til vand eller strøm i forbindelse med imprægneringen.

Man må tidligst 24 timer efter imprægnering begynde at feje sand på fliserne eftersom der går
24 timer før imprægnering er gennemhærdet i toppen der går ca. 14 dage før
imprægneringen er endeligt gennemhærdet. Men du kan tage fliserne i brug
så snart imprægneringen er tørret ind.

Flytning af ordre
Ønsker du alligevel at flytte din tid, kan dette, som
udgangspunkt, gøres gebyrfrit op til 5 hverdage før datoen for
udførelsen.

Afbestilling af ordre
Ved afbestilling efter indgået aftale, faktureres et gebyr på 30%
af den samlede forhåndsordre. skriv til os
på dalserviceh7400@gmail.com

Vedligeholdsaftale
En aftale om årlig vedligeholdelse kan til enhver tid opsiges
forudsat, at det gøres inden den 31. januar, hvor vi starter planlægningen. Vi
sender dig en sms og en mail dagen før vi kommer og udfører vedligeholdelsen.
Såfremt dette opsiges efter, pålægges et gebyr på 495 kr.
Dette er ikke indkluderet i prisen

Det er vigtigt for os, at du som kunde føler dig tryg og
velinformeret, så alle vores priser er all inclusive (som udgangspunkt). Det synes
vi nemlig, er god og gennemskuelig service. Herunder kan du læse hvad som ikke
er inkluderet i prisen.

Afdækning og vinduespudsning
Der vil i forbindelse med rensningen sprøjte skidt og jord på
vægge, stakit, vinduer mm. Efter endt rensning skyller vi derfor efter med rent
vand. Der kan dog være noget snavs/sand, som sætter sig og først kan ses efter,
at det er tørret op – specielt på sorte facader, møbler og stakit. Her må du
forvente en ekstra manuel rengøring ligesom du formentlig også skal pudse
vinduer, efter vi har været der.

Har du et skur, drivhus eller lignende, kan du med fordel flytte
møbler mm. derind mens rensningen udføres. Forsøg altid at lukke skur og
drivhus af således, at vandet ikke kan løbe ind, da vandet vi renser med bliver
beskidt og kan efterlade snavs.

Ukrudt
Vi fjerner typisk 80-90% af det ukrudt som må være, men resten er
det op til en selv at fjerne.

Sand og fejning
Efter endt imprægnering anbefaler vi, at du fejer sand eller
stenmel i fugerne. Stenmel kan købes hos os og leveres hos dig samme dag som
imprægneringen udføres.
Fejning af sand mellem fliserne kan også tilbydes mod en
ekstrapris på 15 kr. pr. m2 (min. 1.000 kr.)

UDSKRIDNING AF FLISER

Fliserne vil med tiden udskride. Dette skyldes bla. kørsel med bil
samt regnskyl. En fliserens fjerner noget af sandet, mos og ukrudtet i fugerne
så de kan komme til at fremstå tydeligere end før. Ved nogle kanter kan
fliserne ligge løse, og idet vi går på dem kan det flytte dem. Dog kan en
rensning af fliserne ikke flytte belægningen, så det kan Dalservice ikke
holdes ansvarlig for.

Blokeret afløb/kloak
Ved en fliserens vil meget af ukrudt og mos blive renset væk fra
fugerne, og dette vil blive skyllet ud på græs, bed eller lign. I det vi renser
med vand kan det ikke undgås, at noget af det vil kunne løbe i kloak eller
anden form for afløb. Der plejer ikke at være nogle udfordringer i det, men
hvis dit afløb plejer at blive stoppet hurtigt, skal vi have besked inden vi
påbegynder arbejdet.

Flisens overflade efter rensning
Fliser som ligger ude og som ikke er under et overdækket areal,
vil med tiden blive mere rug i overfladen. Dette skyldes frostsprængninger. De
fliser som ligger under overdækket arealer vil ikke blive udsat for fugt på
samme måde, og derfor vil de fremstå nye i længere tid. Efter rensningen vil
alt skidt, mos og alger være væk fra fliserne, og man vil derfor tydeligere
kunne se, at de er porøse på overfladen. En almindelig sund flise kan ikke
knække eller få revner ved en afrensning.

Rydning af fliserne
Man har som kunde selv ansvaret for at rydde det område som skal
renses fri for; krukker, havemøbler mm. Dette skal flyttes ca. 5-8 meter væk
fra fliserne, og gerne længere om muligt.

Utæt vandhane / Slange igennem hus
Hvis der ikke er en udendørs vandhane kan vi tage vand indefra.
Det kan bla. være under vasken eller i bruseren. Hvis pakningen hertil er af
ældre dato eller ikke er intakt, kan de blive utætte efterfølgende. Det er
kundens eget ansvar at tjekke for utætheder efterfølgende, og ved evt.
utætheder stille en spand under til man får løst det.

Ved de tilfælde, hvor det er nødvendigt at vi har vores slanger
igennem huset, er det ens eget ansvar at få dækket gulvet og tæpper af, så man
undgår ridser, mærker og snavs.

Nuance forskel og kalkudtræk

Nuance forskellen ses oftest under overdækket såsom under
carporten. Når man renser under en carport kan det se vådt ud i en rum tid
efter, og det skyldes at fliserne indeholder mere beton. Man kan tydeligt se
det på flisens overflade hvor dem som ligger i det fri er mere rug i
overfladen fordi de har fået frostsprængninger igennem årene de har lagt.

Fliser som ligger under overdækket kan der forekomme kalkudtræk
ligesom dette også ses på nye fliser. Dette forsvinder af sig selv med
tiden.

Ved nyere fliser kan der komme spor i overfladen dette skyldes det
det høje beton indhold fra fabrikken, og vil forsvinde af sig selv med tiden.

Facader og malede overflader

I forbindelse med afrensningen vil der kommer snavs og sand op på
både stakit, havelåge, vinduer og facader. Dette skyller vi ned med lavt tryk.
Hvis der er luft under malingen, frostsprængninger eller noget som sidder løst,
er der en risiko for, at det kan slippe og falde af.

På malede overflader skyller vi ekstra grundigt af, da det kan
være svært at se når det først blive vådt. Man må forvente at der vil sidde
lidt tilbage man selv skal skylle/skrubbe af eller vente til regnen har fjernet
det.

Handelsbetingelse for Algebehandling af tage samt fliser

For at få den bedst mulige start på vores samarbejde, vil vi gerne
kort beskrive, hvordan forløbet kommer til at foregå både før, under og efter behandlingen.
Så hvis du har nogle spørgsmål, som ikke er blevet besvaret i forbindelse med
tilbudsgivningen eller i denne skrivelse, er du altid velkommen til at kontakte
os på mail.: dalserviceh7400@gmail.com.

Sådan foregår algebehandling af tage samt fliser

Vi sprøjter taget fra jorden, og det lægger sig som et skumlag på
det ønskede område. Skummen bliver sprøjtet på tagets overflade, hvorefter det
har en kemisk reaktion på algerne, hvilket betyder at algerne dør efter ca. 2
til 3 uger. Skummet, som vi påfører, løsner alger og anden belægning, hvorefter
vind og vejr med tiden sørger for, at de løsnede alger falder af. Algerensen
arbejder således i samspil med det danske vejr. Alt afhængig af hvor slemt dit
tag er angrebet, vil det tage mellem 9 til 12 måneder, før du kan se det
endelig resultat. I meget slemme tilfælde vil det være nødvendigt at behandle
dit tag 2 – 3 gange før du opnår det ønskede resultat.

Det er en god ide at afdække planter, træer, blomster, hække,
havemøbler osv så de ikke rammes af algemiddel. Fiske damme skal være dækket
af.

Det er vigtigt at have døre låger osv er låst op, så vi kan komme
hele vejen rundt om huset og udføre behandlingen korrekt.

Husdyr skal holdes inden og ovenlys vinduer skal være lukket.

Vi vil gerne have adgang til en udendørs vandhane. ( dog ikke et
krav )

Husk at frakoble regnvandsopsamlere.

Virkningstid

Grønne Alger forsvinder med tiden 1-6 mdr. 80-90% forsvinder.

Mos dør efter ca. 14 dage – 20-80% forsvinder med tiden ( 3-12
mdr. )
Gule Lav Forsvinder efter 9-12 mdr – 70-80% forsvinder.
Grå Lav / Flisepest 0% Forsvinder

Hvornår kommer vi?

  • Bestillinger fra: januar – forventes at blive udført fra april til juni mdr.
  • Bestillinger fra: februar – forventes at blive udført fra april til juni mdr.
  • Bestillinger fra: marts – forventes at blive udført fra april til juni mdr.
  • Bestillinger fra: april – forventes at blive udført fra april til juni mdr.
  • Bestillinger fra: maj – forventes at blive udført fra maj til juli mdr.
  • Bestillinger fra: juni – forventes at blive udført fra juni til august mdr.
  • Bestillinger fra: juli – forventes at blive udført fra juli til september mdr.
  • Bestillinger fra: august – forventes at blive udført fra august til oktober mdr.
  • Bestillinger fra: september – forventes at blive udført fra september til november mdr.
  • Bestillinger fra: oktober – forventes at blive udført fra oktober til december mdr. (dog med forbehold for frost).
  • I tilfælde af frost flyttes ordren til april til juni mdr. det efterfølgende år.
  • Bestillinger fra: november – forventes at blive udført fra november
  • til december mdr. (dog med forbehold for frost).

I tilfælde af frost flyttes ordren til april til juni mdr. det
efterfølgende år.

Bestillinger fra: december – forventes at blive udført i december
mdr. (dog med forbehold for frost).

I tilfælde af frost flyttes ordren til april til juni mdr. det
efterfølgende år.

Du får en SMS dagen før vi kommer og behandler.

Vejret
Det er vigtigt at det ikke hverken regner eller blæser for meget
ved behandlingen for at få det bedste resultat. Såfremt det enten blæser for
meget eller regner når vi ankommer vil vi køre igen, og sende en sms næste gang
vi er i området.

Abonnement
Vi tilbyder abonnement på behandlinger af tage samt fliser.

Få rene tage og fliser – Bestil din algebehandling i dag!

Skal vi ringe dig op til en snak?